Main Menu

Blog
05
Νοε

Διατροφή κατά τη διάρκεια του θηλασμού

Γράφτηκε από  Ανδρομάχη - Ειρήνη Μπάλλα

Διατροφή κατά τη διάρκεια του θηλασμού Ανδρομάχη - Ειρήνη Μπάλλα
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
με εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές και την Παχυσαρκία
Επιστημονική Συνεργάτιδα ΙΑΣΩ Θεσσαλίας

ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ για  τη ΔΙΑΤΡΟΦΗ κατά τη διάρκεια του ΘΗΛΑΣΜΟΥ

Κατά τη διάρκεια του θηλασμού οι ενεργειακές απαιτήσεις είναι εξίσου υψηλές όπως και κατά τη διάρκεια του τρίτου τρίμηνου κύησης. Έτσι η θηλάζουσα οφείλει να ακολουθεί ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής με ποικιλία τροφίμων, σαφώς επαρκή ενυδάτωση  με  κατανάλωση 9 -13 ποτήρια νερού, περιορισμό καφεΐνης (200mg ημερησίως) και περιορισμό του αλκοόλ.  Επιπλέον  η επαρκή κάλυψη  σε συγκεκριμένα  μικροθρεπτικά συστατικά  όπως φυλλικό οξύ, ασβέστιο, βιταμίνη D3, σίδηρο, ιώδιο και ω-3 λιπαρών οξέων φαίνεται να  παίζουν   καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή διαδικασία του θηλασμού.

Τροφές που ενισχύουν τη παραγωγή γάλακτος.

Οι φυσικοί χυμοί φρούτων και λαχανικών, το γάλα και οι σούπες φαίνεται να βοηθούν στην παραγωγή γάλακτος όπως επίσης και ο γλυκάνισος, ο μάραθος και το μοσχοσίταρο. Σημαντική βοήθεια προσφέρει το τσάι θηλασμού, οι τροφές πλούσιες σε φώσφορο (αυγό, γάλα, τυρί, κόκκινο κρέας, ψάρι, ρύζι, βρώμη  και προϊόντα ολικής αλέσεως) και τα ψάρια λόγω πλούσιας  πηγής ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων. Τέλος και  η μπύρα βοηθά, διότι η μαγιά της περιέχει φυτοοιστρογόνα, πρωτεΐνες και σίδηρο τα οποία διεγείρουν την παραγωγή γάλακτος.

Προσοχή σε τροφές που επιδρούν αρνητικά!

Τα τρόφιμα που επηρεάζουν αρνητικά προκαλώντας ανησυχία ή αέρια στο βρέφος, καλό είναι να διακόπτονται για μερικές ημέρες και εντάσσονται ξανά σταδιακά σε μικρότερη συχνότητα και ένταση. Τέτοιες τροφές είναι η φράουλα, το σταφύλι, το καρπούζι, το μπρόκολο, το λάχανο, η ντομάτα, ο αρακάς, τα φασόλια, το γάλα αγελάδας  και η σοκολάτα, γενικότερα τροφές που περιέχουν σπόρια φαίνεται να είναι αρκετά ενοχοποιητικές για τα παραπάνω συμπτώματα. Όμως κάθε σχέση μητέρας-βρέφους  είναι ξεχωριστή και μοναδική επομένως είναι πιθανό σε κάποιες περιπτώσεις  να είναι ανεκτά όταν καταναλωθούν και σε κάποιες άλλες όχι ακόμη και σε μικρότερη ποσότητα. Γι’ αυτό και η δοκιμή αυτών των τροφίμων αποτελεί ένα αξιόπιστο τεστ για τον περιορισμό τους ή τον προσωρινό αποκλεισμό τους από την διατροφή της θηλάζουσας. Επίσης  ο αποκλεισμός αλλεργιογόνων τροφίμων όπως ξηροί καρποί, ψάρια και θαλασσινά δεν έχει τεκμηριωθεί ότι προλαμβάνει  την εμφάνιση αλλεργίας στο βρέφος. Από την άλλη,  τροφές με έντονη οσμή και γεύση όπως το σκόρδο, το πράσο, το κρεμμύδι, η κανέλα, ο βασιλικός,  ο δυόσμος, κτλ. αλλοιώνουν  μόνο τη γεύση του γάλακτος και όχι τη σύσταση του προκαλώντας δυσπεψία και ενοχλήσεις στο μωρό.

 

Εν ολίγοις,  το σημαντικότερο για κάθε μητέρα είναι να ολοκληρώσει  το πρωτόγνωρο αυτό ταξίδι  του θηλασμού όπως ακριβώς  αποτυπώθηκε στην ένδειξη του τεστ: Θετικά!

Ο Όμιλος ΙΑΣΩ και συγκεκριμένα το ΙΑΣΩ Θεσσαλίας πραγματοποιεί στον χώρο της κλινικής  μαθήματα μητρικού θηλασμού και διατροφής  προκειμένου η εγκυμονούσα να έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί  πλήρως με τις κατάλληλες  επαρκής  γνώσεις και συστάσεις  για μια ισορροπημένη διατροφή  που απευθύνεται  ξεχωριστά στις ανάγκες κατά την  κύησης και  έπειτα κατά το θηλασμό.  Κύριο μέλημα είναι η κατανόηση βασικών οδηγιών διατροφής και  η αναφορά σε μύθους και αλήθειες,  προκειμένου  να γίνει  αντιληπτή η ορθή και ασφαλή προσέγγιση στο κομμάτι της διατροφής για μια επιτυχημένη  και φυσιολογική έκβαση της κύησης και του θηλασμού,  δύο άκρως σημαντικές περιόδους της ζωής της γυναίκας.

Αναζήτηση στο Blog

Πρόσφατα Νέα

Συνδρομή My Life

Συμπληρώστε τη φόρμα συνδρομής για να λαμβάνετε ΔΩΡΕΑΝ το περιοδικό My Life. Μετάβαση στη φόρμα 

ΙΑΣΩ Θεσσαλίας Newsletter